vineri, 16 martie 2012

De ce Jurnal de dieta ?


In general consumam haotic, fara sa tinem cont de cantitate, calitate, tipul produsului, originea, combinatiile alimentare, orarul meselor.
Consumam prea multa carne, mezeluri, grasimi animale, sare, zahar, dulciuri, cafea, cola, bauturi alcoolice.
            De cele mai multe ori uitam legumele, pestele, painea integrala si intotdeauna nu consumam indeajuns lichide.
             Jurnalul de dieta este relatia mea emotionala cu alimentele. Jurnalul de dieta nu este lista mea de pacate si nici spovedania mea. El este atitudinea mea la ceea ce traiesc iar atitudinea nu are legatura cu perfectiunea fizica.
Jurnalul de dieta este abecedarul meu relational. Este oglinda mea. Sunt eu in concordanta cu mine si natura.
Mancarea face parte din viata mea. Sunt inginer tehnolog de industrii alimentare si tehnician nutritionist dar si economist. Am lucrat in cercetare, productie, vanzari si achizitii de produse alimentare aproape doua decenii.
Nu m-am simtit vinovata niciodata ca sunt gurmanda. Am creat retete si fabricat produse alimentare de cand ma stiu. Puterea mintii este dincolo de orice. Important este ca-mi place ce fac, imi place sa mananc, iubesc frumosul si calitatea, imi place sa traiesc si sa daruiesc iubire.
Nu organismul meu este dusmanul in lupta cu kilogramele ci gandul si atitudinea.
Jurnalul de dieta va fi un mod de viata. Nu vor fi reguli si nici abtineri. Nu voi explica ce vreau, ce fac sau de ce fac asta. Si nici nu-mi voi da dead-line-uri sau imi voi pune targete. Nu voi repeta intr-una ca sunt la dieta, ca am restrictii la anumite alimente, ca nu voi mai manca niciodata ciocolata, inghetata, cartofi prajiti sau aripioare la KFC pentru ca este fals!
Este interzis sa-mi interzic ceva! Orice.
In Jurnalul de dieta voi recunoaste cum sunt, cine sunt si ce simt. Imi voi nota ce mananc, ce pofte am, cand si cat bag in gura.
Intr-o dieta nu conteaza pretul alimentelor (>30 RON/kg), notorietatea (vita argentiniana, somon, coacaze, etc.) sau prospetimea lor (pot fi congelate, conservate sau uscate) ci cantitatea si calitatea, combinatiile alimentare, modul de prelucrare. Conteaza felul in care primesc mancarea, placerea si bucuria, linistea si multumirea de sine.
Voi manca doar pentru ca mi-e foame si cand mi-e foame. Voi manca orice, cat mai variat dar doar ce-mi place. Voi manca din tot ce vreau dar nu tot ce este in frigider sau in farfurie.
A-mi schimba obiceiurile alimentare nu inseamna sa ma inarmez cu o lista de sfaturi si zeci de alimente interzise, suplimente si pastile de slabit, un regim de 7 sau 14 zile, un teanc de carti, reviste sau site-uri cu si despre slabit. Nu inseamna sa ma abtin si sa fac foamea, sa mananc din 3 in 3 ore, sa fac zilnic 1-3 ore de sport, sa-mi cantaresc alimentele, sa-mi numar bucaturile si sa-mi calculez caloriile.
Trebuie sa-mi schimb radical gandurile, obiceiurile, conceptul de viata, BVC-ul, alimentatia si uneori chiar si prietenii.
Nu-mi voi face o lista cu alimente interzise si nici cu alimente bune sau rele, dar pot sa-mi fac cate liste doresc cu alimente care-mi plac, pe care vreau sa le consum, cu alimente la care sunt alergica sau de care pot sa ma lipsesc fara efort.
Organismul cere intotdeauna aceeasi cantitate de alimente. Are nevoie de acelasi aport energetic. Depinde doar de inteligenta mea cum le distribui si le combin. Important este sa mananc variat, sanatos, gustos, putin  si satios.
Trebuie sa fiu insa constienta ca a fi slab nu inseamna ca esti perfect si nici ca esti fericit!
Daca azi nu ma simt bine in pielea mea, ce ma opreste sa fac schimbarea? De aici ideea acestui Jurnal de dieta.
Insoteste-ma! Nu vei avea decat de castigat, indiferent daca vrei “sa scapi” de 3-5kg sau de 15-20kg.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu